20/08/2015
De scholen zijn in onze regio weer begonnen. Het leren en presteren staat weer voor de deur. We gaan naar school en verwachten goede schoolprestaties, daarvoor is nodig een goede concentratie, geheugen, inzet en leervaardigheden. Een goede slaap, stemming en een juiste verhouding tussen werken en rust.

Neurotransmitters regelen de communicatie tussen de neuronen in de hersencellen en zijn verantwoordelijk voor de gedragingen van ons en onze kinderen. Bij leer, -en -leesproblemen, ADHD en andere gedragsproblemen spelen deze neurotransmitters zoals, dopamine, serotonine en noradrenaline een grote rol.

Een van de belangrijkste oorzaken van bovengenoemde patronen zij o.a: tekorten aan vitamines, mineralen en aminozuren als bouwstoffen voor neurotransmitters, voedselallergien en toenemende prikkels van de buiten wereld. Veel binnen zitten en achter de computer zitten, brengt een storende belasting met zich mee op de hersenenwerking.

Een brede aanpak en kijk op ADHD of aanverwante gedragingen, (PDD-NOS, ADD, ODD, Aperge syndroom, dyslexie, etc. ) die niet anders zijn dan gewoon, kan een welkome aanvulling zijn.

Zonder medicatie zijn er vele mogelijkheden op een sterke verbetering van het dagelijkse functioneren, de verwachte schoolprestaties en de afname van wat wij noemen “ ongewenst gedrag”

Met de vitaliteitsscan maken we dat zo inzichtelijk